pokemon sun moon com

pokemon sun moon com

selepas tewaskan kahuna hala semasa ujian besar. dan sekarang lengkap dengan dua kristal-z. ash ambil peluang untuk buat latihan... lepas habis sekolah! okey pikachu, dah sedia ke? ash, kau sedar yang kau patut cuba guna rowlet juga, kan? ingat, rowlet tahu gunakan rempuhan dan ia pergerakan jenis normal. selagi kau ada normalium-z, rowlet pun boleh guna gerakan-z. nampak tak? betul ke? okey, jom cuba!


pergi, rowlet! rowlet? kau kena cuba guna gerakan-z! baiklah. mari kita lakukannya! terbaik! rowlet kelilingi diri dia dengan kuasa-z! baiklah rowlet, blitz kelajuan maksima! kuasa maksima! hebatnya kuasa tu! nampak? gerakan-z memang taktik kemenangan untuk kau.


menakjubkan betullah! bagus! datang sini balik rowlet! rowlet, kau okey? nampaknya gerakan-z sedut tenaga rowlet dengan cepat! memang gerakan-z tu akan habiskan tenaga rowlet. makin banyak kau berlatih, -makin sikit tenaga yang akan disedut oleh gerakan-z. tengok saja. baiklah! rowlet, berehatlah dulu.


itu kiawe dan charizard! alola! wow, banyak betul barang kau ada. hei, itu susu moomoo ke? betul tu. segar dari ladang. masih awal lagi. jadi kau sedang membantu ya? betul tu. membantu? keluarga kiawe ada ladang sendiri.


dia tolong hantar produk tenusu, kumpul botol-botol kosong... benda-benda macamtu. wow... kau memang banyak membantu. taklah, mana ada. jadi... ada banyak miltank di ladang keluarga kau? mestilah. kami juga ada banyak pokã©mon jenis lain macam mudbray dan tauros. aku nak tengok! aku nak tengok! ais krim keluarga kiawe? boleh tahan juga. aku nak sikit!


tak apa ke kalau aku pergi rumah kiawe? tapi ash, aku ingatkan kau nak perbaiki gerakan-z kau! aku akan buat juga! kiawe boleh guna gerakan-z kan? jadi pertarungan dengan kiawe satu latihan yang bagus! ada-ada saja. tapi kiawe tengah nak hantar barang. jadi mari aku tolong kau! mesti lagi cepat habis kan? aku tak kisah profesor.


baiklah, kalau kiawe cakap dia tak kisah, jadi baiklah. pastikan kau tolong dia! baiklah! dan kita boleh buat pertarungan. menakjubkan. mari pergi pikachu! "ladang si kiawe!" pelipper lah! pelipper ni sangat laju! boleh dikatakan yang ianya ibarat serangan pantas dikalangan yang boleh terbang. gembira jumpa kau, pelipper!


woh, yeh! ash? pastikan kau tak menganggu orang lain. aku buat hantaran sebelum ke sekolah. wow! awalnya kau bangun! aku suka terbang merentasi langit alola masa matahari terbit. udara pagi ni rasa segar kan? dah tentulah... lepas melemele, kita pergi akala pula.


itu pokã©mon tunggangan ketiga setakat ni... kalau dapat nampak dua lagi, akulah pemenangnya. aku betul-betul bosan! itu pulau akala. itu pulau tempat kau tinggal! betul tu. pertama kali datang sana ke? ya. aku tak sabar! apa benda tu, kiawe?


oh, itu gunung berapi wela. nampak panas betul! kiawe! alola! alola, harry. alola. nama aku ash. gembira dapat jumpa kau. comel betul pikachu tu! boleh aku usap tak? okey. pertama kali aku pegang!


jadi harry, dah sedia untuk esok? ya! aku ada bawa! itu rowlet! wow, hebat betul lukisan tu terima kasih. sebenarnya esok hari jadi mak aku. jadi aku dan ayah akan buat kek hari jadi yang sedap ni untuk dia! kau kena sampai tepat pada masa esok, okey? sebab kami takkan dapat buat kek tanpa susu moomoo segar dari ladang kau! jangan risau, harry. pernah ke aku lambat sebelum ni?


ada ladang dekat bawah sana! kau duduk situ ke? ya! terima kasih banyak, pelipper. berehat lah ya? wow. segar betul udara ni... dan tengok, ada sekumpulan mudbray! betul ke? dekat mana? tengoklah tu... mereka makan lumpur!


mudbray, pokã©mon keldai. jenis darat. mudbray bersifat degil dan berdikari. rutin harian mereka termasuklah makan tanah dan bermain dalam lumpur. yeke? nampak tak, sebab tanah ialah sumber kekuatan mudbray. hebat betul! apa kena ni? sepatutnya aku cakap awal-awal, -jangan dekat sangat dengan mudbray. kalau tak kau akan terkena lumpur.


ya, aku baru saja sedar tu. tapi terima kasihlah sebab beri tip tu. bersihkan diri kamu. terima kasih banyak! ash, ini mak aku. anak muda, kamu suka pokã©mon kami tak? kamu tak rasa mereka nampak bagus sekali? tanah dan rumput kami yang sempurna main peranan besar. tanah dan rumput yang sempurna?


kami ada rumput yang terbaik, -disebabkan gunung berapi wela dan cuaca alola. semua pokã©mon yang membesar di ladang kami sangat sihat. susu yang mereka hasilkan ada banyak vitamin dan nutrisi. kamu nak makan? tentu! saya nak cuba aiskrim terkenal makcik. abang? boleh tak bawakan ais krim? besar betul! rasalah ya!


ini ayah aku. mungkin kamu rasa terkejut yang dia ialah presiden ladang kami. hai! ini ais krimnya dan kad pakcik. kamu tahu tak? kawan kamu suka sangat makan aiskrim sampai tak ingat dunia. ash memang macam tu, dan dia akan kekal macam tu... aku berbesar hati terima kad kau! nama aku rango dan gembira dapat jumpa kau. biar aku lihat... aku nak tangkap gambar.


sangat berdisiplin! tidak! kenapa ni? jaga-jaga! kau okey tak, mimo? mestilah okey! saya dah besar! saya cuma nak tolong! tak, abang akan uruskan semua ni, mimo. serahkan pada abang. ala... saya boleh buat sendirilah!


apa pendapat kamu? dia terlalu... dia terlalu menjaga! ada betul juga apa kau cakap. siapa kau? dia mimo, adik kesayangan aku. baik-baik dengan dia, okey? kenapa abang tak bagi saya buat apa-apa? nak ais krim sikit tak, mimo? pikachu tu comel betul! tahu tak? aku pun nak olong juga.


aku patut buat sesuatu lepas tengok semua pokã©mon yang hebat ni! oh, betul ke? nah! makcik terima tawaran kamu. tengok betul-betul. kami bersihkan mudbray sekali sehari. macam ni. masa bersihkan mereka, -pergerakan kau mesti sekata. mereka sangat suka, sampai boleh tertidur sambil berdiri. hebat!


memang betul-betul macam tu lah! nampak tak? buat sama macam abang aku buat! aku akan bersihkan kau! jadi jangan bergerak... macam tu. tak sangka, bulu kau agak kasar. ya. bagus tu, mudbray. tunggu ya... kejap... ash, kau dah berhenti... tersangkut!


oh, ya. jangan berdiri dibelakang mudbray, nanti mereka akan menendang. sekarang baru nak cakap! selesai pun! terbaiklah! tapi ash, kau baru selesai satu. kita tak boleh bergerak ke kerja seterusnya selagi tak bersihkan yang lain. yang lain? sedang mengira! sedang mengira! ada enam puluh lagi! “teka siapa pokã©mon itu?"


"itu pelipper!" kenapa banyak sangat? rumput tak pernah cukup. pokã©mon datang pada waktu malam dan tinggal sampai pagi. jadi kita kena pastikan makanan dan air cukup- -supaya mereka boleh makan seberapa banyak pun. tak cukup lagi... ya... bagus tu, pikachu!


menakjubkan! kita kena pastikan mereka semua balik. itu saja? tak. kita masih kena periksa keadaan mereka. bila tengok berapa banyak rumput dan air yang tinggal, kita boleh agak. akhirnya! makan malam! ya! masa untuk makan! belum lagi. sebelum tu, kita kena berterima kasih kepada gunung berapi wela atas makanan ni.


aku tak tahu. kami berterima kasih kerana ia telah menjaga kami hari ni juga, seperti selalu. mari semua serentak! penatnya! kau ada pertarungan, kan? aku penat sangat, nak gerak pun tak larat. kiawe... bagus sekali, turtonator! maaf. kami buat kau terjaga ke? kau tengah buat apa, kiawe?


waktu siang aku buat kerja di ladang, tapi waktu malam aku berlatih dengan pokã©mon aku. turtonator dan aku mendapat latihan yang bagus! cincin-z aku... dan pokã©mon aku... demi merekalah aku lakukan ni tiap hari. nampak cincin-z ni? ia kepunyaan datuk aku. jadi datuk kau kahuna pulau kan? dulu lah. charizard ialah teman dia.


turtonator dan aku telah mencabar olivia, kahuna pulau ni. kami ambil bahagian dalam ujian besar- -supaya aku dapat mewarisi cincin-z datuk aku. kami berjaya, dan aku miliki cincin ni sejak dari tu. masa aku kecil, datuk aku selalu cakap macam ni... api yang membolehkan kita untuk hidup. api boleh jadi benda yang ditakuti. kadang-kadang, boleh membakar semua benda dalam laluan, dan menyebabkan kemusnahan yang dahsyat. tapi ia juga boleh menjadi petunjuk buat manusia, sesuatu yang membawa kepada kebangkitan tamadun di dunia.


kiawe? daripada menggunakan api untuk hancurkan kehidupan, jadilah seorang pelatih jenis api... memupuk kehidupan, macam api dari gunung berapi wela. dan sekarang, demi diriku dan datukku, aku nak mahirkan gerakan-z jenis api. dan aku akan jadi sang api alola! macam tulah kisahnya. baiklah. dah lambat dan aku penat. aku pun boleh guna gerakan-z sekarang! cepatlah! jom bertarung sekarang! tapi aku ingatkan kau penat.


kita kena bangun awal. kita kena buat penghantaran ke rumah harry pagi nanti. harap-harap aku boleh bangun... kita kena cepat, ash! mimo, itu bahayalah! macam mana kalau jatuh atas kaki kamu? apalah! biarlah saya buat! tak boleh! pelipper, aku bergantung pada kau hari ni...


hati-hati hantar barang tu! ucap hai pada ayah harry! hati-hati tau, macam yang abang selalu ingatkan kepada saya. jadi, jom kita bertolak. okey... pemandangan ni menakjubkan betul lah, kiawe! seolah-olah dapat tenaga dari matahari tu kan? apa benda tu? keluar cepat!


kita kena keluar dari sini, nanti tak boleh bernafas! pelipper! terbang bawah! alamak...pelik betul! kita dah lambat ke? tak adalah, jangan risau! kita ada 30 minit lagi sebelum waktu penghantaran. tapi kiawe mungkin datang awal! pelipper, kenapa ni? oh tidak, ash! pelipper, kau okey?


itu gerakan amukan naga! dia cedera! biar aku rawat dia. kau pergi rumah harry! tapi, ash... dah jumpa! hei, aku kenal korang semua! team skull buat budak hingusan menangis! ini balasan untuk gerakan-z kau hari tu, si lembab! kali ni kau yang akan menangis!


berhenti! kami tak ada masa nak layan kau! pergi dari sini! tak nak! kalau kau nak lepas, kau kena tinggalkan \semua barang dekat kami! kami takkan bagi kau apa-apa! oh, kau ingat kau hebat. kami tak cakap dengan kau! nak tahu tak? aku sangat benci dengan gerakan-z. baiklah semua, tangkap mereka! guna venoshock! kiawe! tak apa! tali pinggang ni terbuka.


dengar sini! kau cakap kau benci gerakan-z kan? ya, jadi kenapa? cuba tengok ni! cincin-z! pergi, pikachu! ini dia! ayuh! kuasa penuh sekarang! guna malapetaka gigavolt! kami takkan lupa pasal ni!


si lembab tu guna gerakan-z juga! kami akan berdepan dengan kau lain kali! kita kena cepat! pelipper kena pergi ke pokã©mon center! ash, tadi tu bagus! terima kasih! nampak mereka, harry? ya! itu pun mereka! nah, ini dia maaf sebab lambat sikit.


aku takut kau tak datang. kesesakan lalu lintas. dekat atas langit? betul cakap dia. sedikit sesak. disebabkan kau lambat, boleh tolong aku tak? tolong? apa dia? boleh tak korang berrtarung? aku nak tengok pertarungan korang lepas kita makan kek!


aku ikut ni pun sebab aku nak buat pertarungan dengan kau... ingat tau, aku takkan beri jalan mudah! kiawe dan cincin-znya... ash berjaya mengumpul beberapa fakta menarik tentang rakan sekelasnya, -dan pengembaraan menarik hero kita di alola ini akan diteruskan! apa-apa pun, mana team rocket? aku tak peduli pun dipeluk. aku tetap bosan... tak adalah teruk sangat ni. mungkin kita patut sambung kerja.


tak apalah.